Target | Indicator | |
---|---|---|
SDG 4
QUALITY EDUCATION
|
||
4.1 By 2030, ensure that all girls and boys complete free, equitable and quality primary and secondary education leading to relevant and effective learning outcomes | 4.1.1 Proportion of children and young people (a) in grades 2/3; (b) at the end of primary; and (c) at the end of lower secondary achieving at least a minimum proficiency level in (i) reading and (ii) mathematics, by sex | |
4.4 By 2030, substantially increase the number of youth and adults who have relevant skills, including technical and vocational skills, for employment, decent jobs and entrepreneurship | 4.4.1 Proportion of youth and adults with information and communications technology (ICT) skills, by type of skill | |
SDG 14
LIFE BELOW WATER
|
||
14.1 By 2025, prevent and significantly reduce marine pollution of all kinds, in particular from land-based activities, including marine debris and nutrient pollution | 14.1.1 Index of coastal eutrophication and floating plastic debris density | |
14.2 By 2020, sustainably manage and protect marine and coastal ecosystems to avoid significant adverse impacts, including by strengthening their resilience, and take action for their restoration in order to achieve healthy and productive oceans | 14.2.1 Proportion of national exclusive economic zones managed using ecosystem-based approaches | |
SDG 15
LIFE ON LAND
|
||
15.1 By 2020, ensure the conservation, restoration and sustainable use of terrestrial and inland freshwater ecosystems and their services, in particular forests, wetlands, mountains and drylands, in line with obligations under international agreements | 15.1.1 Forest area as a proportion of total land area |
โครงการศึกษาดูงานและปฏิบัติการภาคสนามเพื่อเสริมสร้างคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ ด้านสิ่งแวดล้อมและการจัดการทรัพยากร เป็นโครงการสร้างคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ ตามกรอบมาตรฐาน PDCA รวมถึงการเรียนรู้การใช้เครื่องมือในการวิเคราะห์ทรัพยากรธรรมชาติทางทะเลและทางบก เพื่อสรุปคุณภาพสิ่งแวดล้อม และใช้เป็นฐานข้อมูลในการเชียนโครงการวิจัยเพื่อพัฒนาของนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา
โครงการศึกษาดูงานและปฏิบัติการภาคสนามเพื่อเสริมสร้างคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ ด้านสิ่งแวดล้อมและการจัดการทรัพยากร เป็นโครงการสร้างคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ ตามกรอบมาตรฐาน PDCA รวมถึงการเรียนรู้การใช้เครื่องมือในการวิเคราะห์ทรัพยากรธรรมชาติทางทะเลและทางบก เพื่อสรุปคุณภาพสิ่งแวดล้อม และใช้เป็นฐานข้อมูลในการเชียนโครงการวิจัยเพื่อพัฒนาของนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา