Log In
bg

โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อการพัฒนาศักยภาพมนุษย์

Target Indicator Result
การศึกษาที่เท่าเทียม
SDG 4 QUALITY EDUCATION
4.2 By 2030, ensure that all girls and boys have access to quality early childhood development, care and pre?primary education so that they are ready for primary education 4.2.1 Proportion of children under 5 years of age who are developmentally on track in health, learning and psychosocial well-being, by sex 4.2.1 is arranged to utilize arts therapy activity as a tool to develop human potentials. This activity can help to develop physical and mental health. This increases the efficiency of movement, develops muscles to meet the criteria of age, as well as promotes creativity, emotional intelligence, self-esteem, social adaptation, self-help skills in everyday life. This responds to physical and emotional needs. This activity was held at the Child Development Center, Khao Perm, Nakhon Nayok, with 40 under 5 years old children, which were from 164 participants.
4.2.2 Participation rate in organized learning (one year before the official primary entry age), by sex 4.2.2 during a period of one year, there was under 5 years old children participated in arts therapy activity with the Faculty of Fine Arts, Srinakharinwirot University for once a year.
Caveat

โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
SDG4. ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
Target 4.2 : By 2030, ensure that all girls and boys have access to quality early childhood development, care and preprimary education so that they are ready for primary education
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อการพัฒนาศักยภาพมนุษย์ จัดทำขึ้นเพื่อนำกิจกรรมทางด้านศิลปกรรมบำบัดมาใช้เป็นเครื่องมือในการพัฒนาศักยภาพมนุษย์ กิจกรรมศิลปกรรมบำบัดนี้สามารถช่วยสุขภาพร่างกายและสุขภาพจิตเป็นการเพิ่มประสิทธิภาพของการเคลื่อนไหวร่างกาย พัฒนากล้ามเนื้อมัดเล็กและกล้ามเนื้อมัดใหญ่ให้มีสมรรถภาพเหมาะสมตามเกณฑ์ของช่วงวัย ส่งเสริมความคิดสร้างสรรค์ ความฉลาดทางอารมณ์ ความภาคภูมิใจในตนเอง การปรับตัวเข้ากับสังคม ทักษะการช่วยเหลือตัวเองในชีวิตประจำวัน เป็นต้น ซึ่งตอบสนองต่อความต้องการทางด้านร่างกายและอารมณ์ กิจกรรมจัดขึ้น ณ ศูนย์พัฒนาเด็กเล็กองค์การบริหารส่วนตำบลเขาเพิ่ม จังหวัดนครนายก มีเด็กอายุระหว่าง 4 – 6 ปี เข้าร่วมจำนวน 164 คน

Impact Level
Impact

เด็กอายุระหว่าง 4 - 6 ปี ของ ศูนย์พัฒนาเด็กเล็กองค์การบริหารส่วนตำบลเขาเพิ่ม จังหวัดนครนายก จำนวน 164 คน ได้รับการพัฒนาสุขภาพร่างกายและสุขภาพจิตใจ ให้มีสมรรถภาพเหมาะสมตามเกณฑ์ของช่วงวัย โดยจากการทำกิจกรรม พบว่า เด็กผู้เข้าร่วมโครงการมีการพัฒนาทางด้านกล้ามเนื้อ ความคิดสร้างสรรค์ การเข้าสังคมของเด็กเล็ก สมาธิ และความกล้าแสดงออกนำไปสู่การพัฒนาทางด้านจิตใจที่ดี ในระดับที่ร้อยละ 89.56

โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
โครงการศิลปกรรมบำบัดเพื่อพัฒนาศักยภาพมนุษย์
Faculty of Fine Arts
Ms. Aporn Poombunchu
14 Dec 20 13:40