Log In
bg

บีเนเชอรัลคลีนซิ่งโฟม (Bee Natural Cleansing Foam)

Target Indicator Result
การจ้างงานที่มีคุณค่าและการเติบโตทางเศรษฐกิจ
SDG 8 DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
8.4 Improve progressively, through 2030, global resource efficiency in consumption and production and endeavour to decouple economic growth from environmental degradation, in accordance with the 10?Year Framework of Programmes on Sustainable Consumption and Production, with developed countries taking the lead 8.4.2 Domestic material consumption, domestic material consumption per capita, and domestic material consumption per GDP A joint idea to develop new innovations with members of the community enterprises. We have realized the importance and benefits of honey that is a natural raw material in the area of the community enterprise. Therefore, honey is used as the main ingredient in the creation of the prototype cleansing foam product which, when extended in joint development between the Faculty of Economics and the community, is also part of helping to promote income for the small community members.

Since the main components are derived from real nature, consisting of 1) Honey, 2) Mineral Water and 3) Vegetable Glycerin. So, this product does not contain parabens and alcohol. Therefore, it does not cause irritation to the skin. In contrast, it helps the skin to be hydrated, full of water and makes the skin clear which is a product suitable for all ages. Besides this innovative product can promote the continuous economic growth within the community enterprises Sustainability and allocate the proper used of local resources including create the suitable jobs so that members do not leave their residences because they have jobs within the community.

The revenue is three hundred baht. Is the local community can produce and sale around two hundred baht package per month, They can earn the revenue around 300*200 = 6,000 bath per month. This community can create revenue per capita around 6,000/10=600 baht per person. So that if community has the number of member increase, they can produce more and earn more revenue per person.
Caveat

(ภาษาไทย)
บีเนเชอรัลคลีนซิ่งโฟม เป็นโฟมล้างหน้าที่มีส่วนประกอบจากน้ำผึ้งชันโรง ซึ่งเป็นน้ำผึ้งที่เกิดจากชันโรงตามธรรมชาติในวิสาหกิจชุมชนสวนทองมล โดยกลุ่มการบริการวิชาการคณะเศรษฐศาสตร์ได้นำมาค้นคว้าทดลองในห้องเรียนรายวิชาเศรษฐกิจสร้างสรรค์แล้วนำกลับไปเสนอเป็นแนวคิดร่วมเพื่อพัฒนาให้เกิดนวัตกรรมใหม่กับสมาชิกของวิสาหกิจชุมชนฯ โดยได้เล็งเห็นความสำคัญและประโยชน์จากน้ำผึ้งชันโรงที่เป็นวัตถุดิบจากธรรมชาติในพื้นที่ของวิสาหกิจชุมชนฯ จึงนำน้ำผึ้งชันโรงมาเป็นส่วนผสมหลักในการสร้างสรรค์ผลิตภัณฑ์คลีน ซิ่งโฟมต้นแบบ ซึ่งเมื่อต่อยอดในการร่วมกันพัฒนาระหว่างคณะเศรษฐศาสตร์ และชุมชน ยังเป็นส่วนหนึ่งของการช่วยส่งเสริมให้เกิดเป็นรายได้ให้กับสมาชิกของชุมชนรายย่อยของกลุ่มที่มีรังของน้ำผึ้งชันโรงในบ้านของแต่ละสมาชิกวิสาหกิจชุมชนฯ ซึ่งผลิตภัณฑ์บีเนเชอรัลคลีนซิ่งโฟมมีความโดดเด่นในเรื่องของการรักษาสมดุลผิวและขจัดสิ่งสกปรกบนใบหน้า เนื่องจากส่วนประกอบหลักได้มาจากธรรมชาติแท้จริง ประกอบด้วย 1) น้ำผึ้งชันโรง 2) Mineral Water และ 3) Vegetable Glycerin ดังนั้นผลิตภัณฑ์นี้จึงไม่มีส่วนผสมของสารกลุ่มพาราเบน และ แอลกอฮอล์ จึงไม่ก่อให้เกิดความระคายเคืองต่อผิวหน้า แต่กลับช่วยให้ผิวมีความชุ่มชื้น อิ่มน้ำ และทำให้ผิวกระจ่างใส ซึ่งเป็นผลิตภัณฑ์ที่เหมาะสำหรับทุกเพศทุกวัย ส่งเสริมการเติบโตทางเศรษฐกิจที่ต่อเนื่องภายในวิสาหกิจชุมชนฯ ทำให้เกิดความยั่งยืนเพราะเป็นการใช้ทรัพยากรที่มีอยู่ในท้องถิ่น และสร้างงานที่เหมาะสมทำให้สมาชิกไม่ละทิ้งถิ่นฐานเพราะมีงานทำภายในชุมชน

(ภาษาอังกฤษ)
Bee Natural Cleansing Foam, it is a facial foam that contains a mixture of sap honey that is naturally produced by the stalks in Suanthongmon Community Enterprise. The academic service group of the Faculty of Economics has conducted research and experiments in the “Creative Economy” Classroom and then presented them as a joint idea to develop new innovations with members of the community enterprises. We have realized the importance and benefits of honey that is a natural raw material in the area of the community enterprise. Therefore, honey is used as the main ingredient in the creation of the prototype cleansing foam product which, when extended in joint development between the Faculty of Economics and the community, is also part of helping to promote income for the small community members. Each member has a honey hive in the home area. Bee Natural Cleansing Foam product is outstanding in maintaining skin balance and removing impurities on the face. Since the main components are derived from real nature, consisting of 1) Honey, 2) Mineral Water and 3) Vegetable Glycerin. So, this product does not contain parabens and alcohol. Therefore, it does not cause irritation to the skin. In contrast, it helps the skin to be hydrated, full of water and makes the skin clear which is a product suitable for all ages. Besides this innovative product can promote the continuous economic growth within the community enterprises Sustainability and allocate the proper used of local resources including create the suitable jobs so that members do not leave their residences because they have jobs within the community.

Impact Level
Impact

(ภาษาไทย)
ในการนี้ได้มีการพัฒนาต่อยอดภูมิปัญญาเพื่อเสริมสร้างศักยภาพในการผลิตและการจำหน่ายสินค้าให้กับกลุ่มผู้ผลิตในชุมชน โดยสามารถจำแนกได้ 5 ประเด็น ดังนี้
1) พัฒนาจากทรัพยากรเดิมโดยเพียงใช้น้ำผึ้งชันโรงในการบริโภคโดยตรง เกิดการพัฒนาในเชิงงานวิจัยเพื่อให้เกิดการยอมรับในระดับภายนอกในเชิงนวัตกรรมการผลิตเพื่อการจัดจำหน่ายเพื่อสร้างรายได้ให้ชุมชนมากขึ้นเป็นการเพิ่มมูลค่าในตัวทรัพยากรที่มีอยู่ของชุมชน
2) พัฒนารูปแบบบรรจุภัณฑ์เพื่อให้ง่ายในการจดจำผลิตภัณฑ์เชิงการตลาด นำมาซึ่งความสามารถในการแข่งขันออกสู่ภายนอกชุมชนเพียงอย่างเดียว เกิดการระดมสมองเพื่อสร้างสรรค์ชิ้นงานในเชิงการผลิตโดยมีการนำไม้ไผ่ในชุมชนมาดัดแปลงเป็นบรรจุภัณฑ์ เช่น ไผ่กิมซุงซึ่งมีความเหนียวและทนความชื้น เป็นการดัดแปลงทรัพยากรให้เกิดประโยชน์มากที่สุด
3) เพิ่มเติมในด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์ในเรื่องของปริมาณที่แน่นอน โดยการสร้างรูปแบบของแม่พิมพ์การผลิต มีการถ่ายทอดความรู้ความเข้าใจในการทำแม่พิมพ์ซิลิโคน และเทคนิคการใช้เรซิน ซึ่งสร้างประโยชน์ในกระบวนการการผลิตแบบมีประสิทธิภาพ มากกว่าการให้การกะเกณฑ์เพียงความรู้สึก หรือการใช้เพียงสายตาเท่านั้น
4) มีการคิดค้นรูปแบบผลิตภัณฑ์เพื่อการเข้าถึงตลาดลูกค้าภายนอก โดยกำหนดกลุ่มลูกค้าที่ชัดเจน ซึ่งนำมาซึ่งการพัฒนารูปแบบบรรจุภัณฑ์ให้เหมาะกับกลุ่มลูกค้าแต่ละกลุ่ม เป็นการสร้างโอกาสในการขยาย Line ของตัวผลิตภัณฑ์ของชุมชน
5) มีการคิดค้นร่วมกับที่ปรึกษาจากหน่วยงานทั้งภายในมหาวิทยาลัย และคู่องค์กรเอกชนร่วมมือกับทางมหาวิทยาลัยในการพัฒนาแบรนด์สินค้าให้กับชุมชน จัดทำฉลากสินค้าให้มีความโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์เฉพาะ เน้นย้ำถึงภูมิปัญญาและวัฒนธรรมท้องถิ่น
6) นำไปสู่การผลิตที่เป็นระบบ เกิดการสร้างรายได้ให้กับครอบครัว และสมาชิกของวิสาหกิจชุมชนได้

(ภาษาอังกฤษ)
In this regard, wisdom has been developed to enhance the potential of production and distribution of products to producers in the community which can be classified into 5 issues as follows:
1) Developed from the original resource by using only succulent honey for direct consumption. Development in research to achieve external acceptance in innovation, production for distribution to generate more income for the community, adding value to the existing resources of the community.
2) Developed the packaging designs to make it easier to recognize marketing products. Bringing the ability to compete outside the community is along with brainstorming to create production-based products by using local bamboo to be converted into packaging which is tough and resistant to moisture. It is the most useful resource modification.
3) In terms of product quality by creating a form of production mold knowledge and understanding of making silicone molds have been transferred. The techniques for using resin benefits the efficient production process more than just giving a criterion of feeling or using only the eyes measurement.
4) A product model has been invented to reach the external customer market by clearly defining customer groups. This led to the development of packaging styles to suit each customer group. This creates an opportunity to expand the product line of the community.
5) It has been invented with consultants from both faculty members within the university and a private organization that has the MOUs with the university to develop a brand for the community. Besides it supports on making product labels to be unique and align with local wisdom and culture.
6) Leading to systematic production generates the income for the family and members of community enterprises in long-term earnings.

ผึ้งที่เกิดจากชันโรงตามธรรมชาติในวิสาหกิจชุมชนสวนทองมล ซึ่งนำมาผลิตภัณฑ์บีเนเชอรัลคลีนซิ่งโฟม
ผึ้งที่เกิดจากชันโรงตามธรรมชาติในวิสาหกิจชุมชนสวนทองมล ซึ่งนำมาผลิตภัณฑ์บีเนเชอรัลคลีนซิ่งโฟม
Faculty of Economics
Ms. Apiwan Simsrisuk
25 Aug 22 17:26