Target | Indicator | Result |
---|---|---|
SDG 4
QUALITY EDUCATION
|
||
4.c By 2030, substantially increase the supply of qualified teachers, including through international cooperation for teacher training in developing countries, especially least developed countries and small island developing States | 4.c.1 Proportion of teachers in: (a) pre-primary; (b) primary; (c) lower secondary; and (d) upper secondary education who have received at least the minimum organized teacher training (e.g. pedagogical training) pre-service or in-service required for teaching at the relevant level in a given country |
1) By 2019, the 40 primary and lower secondary school teachers have finished pedagogical traning related to special education, learning psychology, couseling, and care 2) By 2020, the 40 primary and lower secondary school teachers are also received the pedagogical traning related to special education, psychology, and care traning NOTE: the 40 graduates of the program would benefit persons with disabilities 1,200 people in Bangkok metropolitan and nearby provinces each year. |
(หลักสูตรได้เริ่มพัฒนาในปี 2561 โดยนำเสนอเพื่อขอรับทุนจากกองทุนสนับสนุนคนพิการ ภายใต้หน่วยงาน สพฐ. เพื่อจัดการศึกษากับครูสังกัด หน่วยงานในกระทรวงศึกษาธิการหลักสูตรการศึกษาพิเศษและการดูแล จำนวน 80 ทุน ปีการศึกษา 2562-2563 คุณสมบัติผู้เข้ารับการศึกษา เป็นครูหรือบุคลากรที่ดูแลเด็กพิเศษและคนพิการ โดยเปิดโอกาสให้ครูหรือบุคลากรทางการศึกษาที่ปฏิบัติงานในหน่วยงานภาคกลาง เดินทางมาเรียนได้สะดวกเป็นลำดับแรก)
Special Education and Care Certificate Program was established to help teachers who have experience in other teaching disciplines earn the qualifications necessary to teach disabled students. Students must be bachelor's degree holders, often with teaching experience and a basic teaching certification. The certificate prepares teachers to individualize lesson plans and instruction to meet the needs of those with varying disabilities.
Special Education and Care Certificate Program preparing students to:
• Serve as resources and advocates for persons with disabilities in classrooms.
• Work corporately in and outside schools to improve the quality of life for persons with disabilities and their families.
• Train the effective pedagogy in special education including psychology, clinical and care.
This Certificate program is funded by Educational Promotion and Development Fund for Handicapped under Office of Basic Education Commission (OBEC), aiming to provide an in-service training for updating teachers’ skills and knowledge in Special Education. Educational Promotion and Development Fund for Handicapped is offering 80 fully funded scholarships, academic year 2018-2020, for teachers under Ministry of Education who are teaching students with disabilities.
(ครูและบุคลากร ได้แผนการจัดการเรียนรู้ เรียนร่วม ที่เหมาะสมกับเด็กพิเศษ รวมถึงการจัดโปรแกรมส่งเสริม เฉลี่ยนักเรียน 30 คน ต่อ ครูที่มาเรียน 1 คน รวมนักเรียนที่ต้องการการดูแลพิเศษที่เป็นผลกระทบ ประมาณ 1,200 คน ในเขตกรุงเทพและปริมณฑล รวมถึงจังหวัดในพื้นที่ภาคกลาง)
Teachers graduated from the program will be able to provide an individual education program (IEP) which uniquely designed to meet the needs of individual students who require special services, classroom modifications or accommodations. Each of our well-trained teachers could support and improve the quality of life for 30 persons with disabilities. Therefore, 40 graduates of the program would benefit persons with disabilities 1,200 people in Bangkok metropolitan and nearby provinces each year.