Target | Indicator | Result |
---|---|---|
SDG 4
QUALITY EDUCATION
|
||
4.7 By 2030, ensure that all learners acquire the knowledge and skills needed to promote sustainable development, including, among others, through education for sustainable development and sustainable lifestyles, human rights, gender equality, promotion of a culture of peace and non-violence, global citizenship and appreciation of cultural diversity and of culture's contribution to sustainable development | 4.7.1 Extent to which (i) global citizenship education and (ii) education for sustainable development, including gender equality and human rights, are mainstreamed at all levels in (a) national education policies; (b) curricula; (c) teacher education; and (d) student assessment | |
SDG 8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
|
||
8.9 By 2030, devise and implement policies to promote sustainable tourism that creates jobs and promotes local culture and products | 8.9.1 Tourism direct GDP as a proportion of total GDP and in growth rate | |
8.9.2 Proportion of jobs in sustainable tourism industries out of total tourism jobs | ||
SDG 11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
|
||
11.a Support positive economic, social and environmental links between urban, peri-urban and rural areas by strengthening national and regional development planning | 11.a.1 Proportion of population living in cities that implement urban and regional development plans integrating population projections and resource needs, by size of city |
มีวัตถุประสงค์คือ
1. เพื่อปรับปรุงภูมิทัศน์ประตูหน้าร้านค้า ด้วยการสร้างสรรค์งานจิตรกรรมบนประตูร้านค้า ร่วมกับชุมชนตลาดสามชุกร้อยปี และภาคีเครือข่ายสถาบันศิลปกรรม
2. เพื่อเป็นการส่งเสริมศักยภาพนิสิตในด้านการทำนุบำรุงศิลปวัฒนธรรม และพัฒนาชุมชนด้วยการปฏิบัติงานและลงพื้นที่จริง
1. สรุปผลการดำเนินงาน (ตามขั้นตอนการดำเนินงาน)
* สาขาวิชาศิลปศึกษา คณะศิลปกรรมศาสตร์ ได้รับเงินเชิญเข้าร่วมกิจกรรม ภาคีเครือข่ายสถาบันศิลปกรรม และสาขาวิชาศิลปศึกษา ได้เห็นความสำคัญของโครงการเนื่องจากมีความสอดคล้องเป้าหมายการพัฒนายั่งยืน SDG8 ส่งเสริมการเติบโตทางเศรษฐกิจด้วยการออกแบบจิตรกรรมกับพื้นที่ชุมชน และใช้นโยบายที่ส่งเสริมการท่องเที่ยวที่ยั่งยืนเกิการสร้างงาน และส่งเสริมวัฒนธรรมท้องถิ่น, SDG11 ยกระดับการพัฒนาเมืองสุพรรณบุรี
2.สรุปผลการดำเนินงาน (กิจกรรมที่จัด และผลที่ได้รับจากการจัดโครงการ/กิจกรรม)
2.1 นิสิตได้รับประสบการณ์ตรงจากการสร้างสรรค์งานจิตรกรรมบนประตูร้านค้า สร้างเสริมประสบการณ์ทางสุนทรียะ และมีส่วนร่วมในการอนุรักษ์ตลาดสามชุกร้อยปีผ่านศิลปกรรมกับชุมชน
2.2 นิสิตได้เกิดความตระหนักในคุณค่าของงานทัศนศิลป์